Соціальні мережі для брендів: Чи потрібно бути всюди?
Завдяки стрімкому технологічному розвитку (нейромережі, боти, рекламні можливості платформ) та появі безлічі успішних кейсів на ринку, питання клієнтів «а чи потрібні нам соцмережі?» ми чуємо дедалі менше. Але з яких соцмереж почати та які з них обрати для найбільш ефективної комунікації – актуальні завжди. Отже, давайте з ними розбиратися.
1. Аудиторія
Сьогодні в України за даними різних досліджень приблизно 20 мільйонів користувачів інтернету, що значно менше за показники до повномасштабного вторгнення. Тим не менш, активних користувачів соціальних мереж більшає. Це пов’язано з тим, що українці хочуть швидко та зручно взаємодіяти з важливою інформацією, зокрема з новинами.
Згідно даних дослідження української аудиторії, користувачів Meta в Україні налічується 19.6М (з урахуванням окупованих територій, на які неможливо таргетуватися). З них 13.7М – користувачів Facebook, а 11.6М – Instagram.
ТікТок активно набирає оберти та налічує сьогодні понад 10М українських користувачів, разом з яким в категорію лідерів вривається Telegram, з потенціалом охоплення української аудиторії у понад 90%. Важливим гравцем серед платформ також є YouTube з охопленням понад 98% аудиторії українських інтернет користувачів.
Слід не забувати, що та чи інша платформа володіють різним потенціалом щодо охоплення певних вікових сегментів користувачів. Так, наприклад, Instagram випереджує Facebook по охопленню аудиторії до 31 року, а YouTube програє TikTok’у в охопленні молодої аудиторії 18-24.
До чого нам вся ця нудна статистика? Все просто, адже перше і найважливіше питання, яке ви маєте поставити собі під час планування комунікації: де саме шукати потенційних споживачів? Проаналізуйте, яким потенціалом володіють обрані медіа з точки зору охоплення аудиторії. Визначте та охарактеризуйте свою аудиторію, і вже тоді вам стане набагато легше підібрати найбільш релевантні платформи для комунікації із ними та ефективно розподілити ресурси.
Наприклад, якщо ви продаєте товари для категорії споживачів 50+, тоді марно фокусуватися на контент-стратегії в ТікТок, так само, як і зосереджуватися на просуванні лише у Facebook, коли ваша цільова підлітки та молодь.
2. Цілепокладання
Важливим кроком планування є цілепокладання. Коли ви визначили пріоритетні платформи для комунікації з вашою ЦА, чітко сформульовані цілі допоможуть вам підібрати найефективніший спліт для кампанії.
Наприклад, ви запустили новий продукт чи ТМ, тому вам важливо, щоб про неї дізналося якомога більше представників ЦА. Ваша ключова ціль – охоплення. Відповідно до визначеної цілі ви обираєте платформи знайбільшим потенціалом охоплення вашої аудиторії і розробляєте релевантну стратегію просування.
Також важливо врахувати довгострокові та тактичні цілі. Соціальні мережі допомагають брендам як із розбудовою сильного та привабливого бренду, так і слугують підсилювачем тактичних, наприклад, сезонних кампаній, коли є необхідність збільшити кількість продажів, презентувати новинку абощо.
3. Конкуренція
Найімовірніше, ваш продукт – не єдиний, що бореться за прихильність споживачів в соцмережах. Тому важливим важелем у прийнятті рішення про залучення тієї чи іншої платформи до вашої SMM-стратегії є активність конкурентів. Якщо ваші активні конкуренти використовують соцмережі в повному обсязі, тобто присутні на всіх ключових платформах для вашої ЦА, а ваша присутність обмежується лише однією соцмережею, можливо, вам слід передивитися вашу стратегію просування.
Повертаємося до пункту 1 – визначаємо потенціал платформ, які ви ще не задіяли, аналізуємо контент-стратегії конкурентів та стратегії просування. Коли ми впевнилися у важливості платформи для наших потенційних споживачів, проаналізували активність конкурентів, можемо приступати до розробки власної стратегії просування на даному майданчику.
Важливо зазначити, іноді великі світові бренди, які конкурують один з одним за 0.001% ринку в агресивному середовищі, намагаються підтримувати високій рівень присутності за рахунок використання всіх можливих каналів та інструментів. Соціальні мережі – не виключення. Тут бренди прагнуть не просто закарбувати за собою образ трендсетера, а й створити новий споживацький досвід за рахунок своїх креативних рішень. Наприклад, ще вчора ми навіть уявити не могли, скільки рекламних можливостей перед нами відкривати віртуальна реальність та нейронні мережі. А вже сьогодні ми бачимо безліч світових брендів, які вдало використовують технологічні новації.
4. Бюджет
Last but not least. Плануючи комунікацію в соціальних мережах, визначальним фактором є бюджет. Відповідно до цього пункту, ми маємо поставити собі наступне питання: чи вистачає у нас ресурсу для того, щоб робити якісний та привабливий контент, який побачить наша ЦА на всіх зазначених платформах та виділитися серед конкурентів?
В умовах, коли бюджет обмежений, ми пропонуємо клієнтам зосередитися на ключових платформах – традиційних в спліті digital (Meta: Instagram та/або Facebook). Вони відкривають широке вікно можливостей для платного просування, нестандартних рішень, цікавих проєктів з інфлюенсерами та, що найголовніше, великий потенціал охоплення майже всього українського сегменту користувачів соцмереж.
Сьогодні також ми бачимо зростаючий попит на ведення ТікТок каналів з боку українських брендів. І це не дивно, тому що за останні роки платформа значно виросла в обсязі користувачів в Україні, ба більше, їй вдалося залучити не лише молодь, а й представників старших поколінь, яких з кожним місяцем тільки більшає. Незважаючи на те, яку платформу ви обрали для себе як основну, завжди є можливість підсилити присутність бренду за допомогою комплексних інфлюенсерських кампаній (YouTube, Instagram, TiikTok) та інтеграцій в медіа (н/д Telegram).
Отже, дамо відповідь на питання: чи потрібно бути всюди? Відповідь проста: бути потрібно там, де перебуває ваша цільова аудиторія. І це пов’язано не тільки з тим, що ви можете там до неї достукатися, а ще й у зворотному – аудиторія може знайти вас. Ви є у соцмережах – ви існуєте. Споживачі можуть використовувати даний канал як інструмент зворотного зв’язку: писати відгуки, питати про певні товарні характеристики, оформлювати замовлення і т.д. Або просто пошерити допис з улюбленим брендом та тегнути його на світлині наче свого «бро».
Заповніть форму на нашому сайті, і ми допоможемо із вибором платформи для вашого бренду.
Джерела:
Підготував Нікіта Пашковський, Strategist Lead VIVID brand content hub