Аналіз комунікації брендів у соціальних мережах під час війни
Із початком війни в Україні комунікація брендів змінилася. Наша SMM-команда проаналізувала поведінку брендів і споживачів в соціальних мережах в Україні за цей період 🤔
Тож наші висновки👇
💬 Ми розділили бізнес на кілька груп залежно від їхньої комунікації:
• Ті, хто завжди активно комунікував, і продовжує це робити під час війни.
• Ті, що мовчать під час війни.
• Ті, хто почав висловлюватися обережно, тільки через деякий час після початку війни.
🔖 Компанії, які завжди підтримували активну комунікацію і продовжують її під час війни – це найчастіше національні та локальні бренди.
🔖 Компанії, які мовчать під час війни – це переважно великі міжнародні холдинги.
Вони уникають гострих соціально-політичних тем у своїх соціальних мережах, які можуть викликати загальний резонанс і масовий хейт. Часто корпоративні правила міжнародної компанії забороняють демонструвати позицію бренду, щоб уникнути скандалів.
🔖 Компанії, які почали говорити обережно тільки через деякий час після початку війни. Це малий і середній бізнес. Вони почули заклики влади відновити економіку і повернулися до роботи.
Зазвичай соціальні мережі є основним каналом продажів для такого бізнесу.
💬 Серед компаній, які говорять завжди або починають говорити, ми виділили два сегменти:
• Ті, що завжди говорили. Здебільшого це середній бізнес, який вкладає ресурси в формування іміджу та розуміє, що комунікація з аудиторією важлива.
Вони були активні у соцмережах до війни, а після початку повномасштабного вторгнення скорегували стратегію та продовжили спілкування.
• Ті, хто намагається «зловити хвилю хайпу». Здебільшого це малі підприємства, які мають сторінку у соціальних мережах «про всяк випадок» і не вважають, що SMM може бути важливим для розвитку бізнесу.
Їхня комунікація зараз є спробою підняти ажіотаж за допомогою гучних тем або термінів у вмісті чи діяльності бренду. Наприклад, місцеві доставки суші з наборами «Чорнобаївка» тощо.
💬 Якість залишається важливою частиною створення контенту. Але водночас головним стала суть.
Те, що ви говорите, набагато важливіше, ніж те, які фото чи відео ви використовуєте, і чи ваш вміст створено професійним дизайнером.